۱۳۸۵ دی ۱۸, دوشنبه

دروغ یارانه ای!!

دراین گزارش خواندم که تولید پنبه درایران به کمترین میزان اش در 27 سال گذشته رسیده است. انجمن صنفی صنایع پنبه پاک کنی استان خراسان در نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستارتخصیص یارانه به پنبه کاران شد و در این راستا در نامه اش نوشت:
« با توجه به اینکه دولت روزانه 42 میلیارد تومان یارانه بنزین ،‌ده برابر این میزان به شکر ،‌60 برابر آن را به گندم و شش برابر آن را به برنج اختصاص می دهد لذا تخصیص یک روز یارانه بنزین برای پنبه که آن هم مورد موافقت کمیسیون کشاورزی قرار گرفته است،‌ ادعایی گزاف نیست.»
ما انگاردرسال 2007 هم هنوز نمی توانیم جمع و تفریق کنیم و یا به خاطر « اهدافی» که داریم، بی تعارف دروغ می گوئیم. اگر این اعداد را جمع بکنیم یارانه روزانه درایران -برای همین چند قلم- می شود 3234 میلیارد تومان و در سال هم می شود 1180410 میلیاردتومان که به حساب قیمت دلار در بازار امروز تهران، می شود 000/000/000/273/1 دلار ( 1273 میلیارد دلار)- که اگرمتوسط درآمد سالانه نفت را 40 میلیارددلار حساب کنیم و یک سنت هم از رویش برای واردات زیرشلواری و تلفن همراه و..و از چین و ماچین هزینه نکنیم و یا به جیب خود و بستگان نریزیم، و حتی تا سنت آخر را به حساب خزانه واریزکنیم- درست برعکس این 6 میلیارددلاری که نمی دانیم چی شده است!- می شود درآمد نفت ایران برای 31 سال و 9 ماه و 27 روز....
امیدوارم دوستانی که در ایران برای حذف یارانه ها تلاش می کنند، دیدگاه شان براساس اطلاعاتی از این دست نباشد!
بعدالتحریر:
درگزارش توسعه جهانی 2006 خواندم که تولید ناخالص داخلی ایران در2004معادل 163.4 میلیارددلار برآورد شده بود. با این حساب، میزان یارانه پرداختی برای این چند قلم می شود حدودا هشت برابر تولید ناخالص داخلی ایران!

0 نظر: