۱۳۸۶ اردیبهشت ۹, یکشنبه

دراینجا خواندم......

در اینجا خواندم: «قیمت حبوبات از پنج ماه پیش تا کنون دو برابر افزایش یافته است. گفتنی است افزایش 100 درصدی قیمت حبوبات در پنج ماه گذشته تاثیر مستقیمی بر نرخ کنسروهای وابسته به آن هم داشته است. تولید نشدن داخل به دلیل رویگردانی کشاورزان از کاشت حبوبات و مصرف زیاد این کالا از سوی اقشار مختلف مردم باعث گرانی این کالای پرمصرف شده است. به طوری که در پنج ماه گذشته قیمت هر کیلو لوبیا چیتی از 800 به 1800 تومان و قیمت هر کیلو لوبیا قرمز از 600 به 1200 تومان افزایش یافته است.»
دراینجا هم مشاهده کنید که « از ابتدای سال جاری تاكنون رخ داد: افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت قرمز» درهمین صفحه خواندم که «بر اساس نرخ اعلام شده از سوي سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران،هم اكنون قيمت سيب زرد لبنان و سيب قرمز لبنان به ترتيب 710 و 740 تومان در هر كيلوگرم است.به گزارش خبرنگار ما، اين اقلام ميوه دو هفته قبل با نرخ‌هاي 440 و 490 تومان به فروش رفته است.»
در اینجا هم این مژده را داده اند«متناسب با تورم و شرايط جامعه، نرخ هاي خريد انرژي در بازار برق را در آينده يي نزديک افزايش خواهيم داد. محمدحسين جاويدي ـ دبير و عضو هيات تنظيم بازار برق ايران ـ با بيان اين مطلب افزود؛ هم اکنون به دليل محدوديت هاي شبکه در حدود چهار ساعت پيک مصرف شب رقابت واقعي در بازار برق وجود ندارد که بر اين اساس در اين ساعات برق از تمام نيروگاه هايي که امکان توليد دارند با سقف قيمت خريداري مي شود، اما هيات تنظيم بازار برق بحث هايي را مدنظر قرار داده تا رقابت را به صورت واقعي تر ايجاد کند»
در اینجا هم خواندم که «درحالى که وزيررفاه مدعى شده که جمعيت زيرخط فقرمطلق درکشوروجود ندارد عضوکميسيون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى ازافزايش 13 درصدى افراد زيرخط فقرخبرداده است. موسى الرضا ثروتى درگفتگوبا مهردرخصوص تعداد افراد زيرخط فقر درجامعه افزود: براساس برآوردهاى انجام شده درحال حاضر 12ميليون نفردرجامعه زيرخط فقرزندگى مى کنند و 2ميليون نفر نيززيرخط فقرخشن هستند»
اقتصاددانها لطفا راه حل بدهند!

0 نظر: