۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

طنز انتخاباتی!

شمارانمی دانم ولی به زمان محمدشاه قاجار که ما بچه بودیم، درتنها سینمای شهرمان جمعه بعدازظهر فیلم نمایش می دادند که اغلب هم فیلم های وسترن بزن بزن بود که معمولا هم سروته نداشت. آرتیسه وسط فیلم می رفت توی یک کافه بعد می دیدی که درصحنه بعدی مرحوم مهوش داردقر می دهد و آواز می خو اند که این کون کجه.... حالا این انتخابات هم مرا به یاد همان دوران انداخته است.
در این جا می خوانم که آرتیسه حمید استیلی که الان مربی تیم پیروزی تهران است در شهر گجساران می رود تا از کاندیداتوری سردار خورشیدی ( پدر داماد احمدی نژاد) حمایت بکند بعد مردم می ریزند و تا جائی که می خورد کتکش می زنند. به نوشته تابناک « استیلی ساعاتی پس از این ماجرا با تنی زخمی به تهران بازگشت»
دراینجا خواندم که درکرج، رندان برای تخریب یکی از نامزدها به روال فیلم مارمولک، فیلمی ساخته اند که البته از چند وچونش خبر ندارم. درخرم آباد هم پارتی انتخاباتی بر گزارشد و به گزارش خبرنگار «جهان»، «يکي از کاندیداهای شهرستان خرم آباد که داراي مسولیت هایی نیز در گذشته بوده است، شب گذشته در ستاد مرکزي خود با پخش موسيقي هاي لري و کردي تعداد زيادي از جوانان را در این ستاد جمع کرده و مشغول رقص محلی شدند.». در شهرستان میاندوآب وضع اندکی تفاوت داشت. از قرار پرسش نامه ها ئی بین مردم توزیع شده است تا اسامی برندگان انتخابات را پیش بینی کنند و قرارشده «به يكهزار نفر از كساني كه در اين مسابقه شركت نموده و اسامي نمايندگان راه يافته را نيز درست پيش‌بيني نمايند به قيد قرعه "شترمرغ" جايزه مي‌دهد! اما به برندگاني كه مايل به گرفتن شترمرغ نباشند، معادل آن پول نقد داده خواهد شد». در اینجا می خوانم که برای « براي راي دهندگان ايراني، اقتصاد مهم است». چگونگی اش را در اینجا به ادعای دکتر زالی خواندم که از رشد« بنگاههای خریدوفروش رای» ابراز نگرانی کرده است. به گفته دکتر زالی افرادی در قالب تشکل های خاص اقدام به عقد قرارداد با برخی کاندیداهای مجلس درجهت اخذ را یمردم بصورت تضمین شده می نمایند. و آن گونه که ادعا کرده حتی با ستاد انتخاباتی او هم تماس گرفته اند. البته من نفهمیدم که این افراد آیا پیروزی در انتخابات را هم « تضمین» می کنند یا فقط تضمین می کنند که فلان تعداد رای را به فلان مبلغ به حساب این یا آن کاندیدا « واریز» نمایند! حالا که دارم حرفهای خنده دار می زنم پس تمام کنم با این ادعا که از همه آن چه که نوشته ام خنده دارتر و طنز آمیز تر است: «مظاهری: تورم کنترل شد»

0 نظر: