۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

اقتصاد نوین ایران!

مشاور رئیس جمهور می فرماید: «تورم في‌ نفسه بد نيست و برخي تورم‌ها خوب و برخي تورم‌ها بد است. تورم در کارهاي لوکس اشکالي ندارد، تورم جايي بد است که به اقلام مورد نياز مردم مربوط مي‌شود که در اين زمينه دولت تلاش مي‌کند كاهش يايد»
پیشنهاد می کنم که دوستانی که به این وبلاگ سر می زنند از روی این فرمایشات گهربار چند بار مشق بنویسند تا اگر « اقتصادشان» خوب نشد، مطمئنا « خط» شان خوب خواهد شد!
برای این که از تورم خوب هم به شما سند داده باشم رفتم اینجا و دیدم که «عوامل ضد انقلاب و نوکران استکبار جهانی» برای تضعیف روحیه دولت فخیمه مدعی شده اند که :
«مقايسه جديدترين گزارش بانك مركزي در تاريخ 10/3/1387 ـ كه قيمت اقلام خوراكي در دهم خرداد جاري را اعلام كرده است ـ با گزارش اول تير ماه سال گذشته همين بانك و تفاوت فاحش قيمت‌ها در كمتر از يك سال نشان مي‌دهد كه قيمت مواد خوراكي در هفت گروه اصلي غلات، گوشت، لبنيات و تخم‌مرغ، ميوه و خشكبار، سبزيجات، قند و گروه روغن به طور متوسط 54 درصد افزايش يافته است»
واقعا که مردم ایران چقدر پر رو شده اند! و دنبال کارهای « لوکس» مثل مصرف غلات، گوشت، لبنیات و تخم مرغ و میوه و خشکبار و سبزیجات و قند و روغن هستند. باور کنید دروغ نمی گویم اگر آدم چربی خوبش بالا باشد، که اصلا مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ و روغن برایش خوب نیست و اگر آدم دیابت هم داشته باشد که نباید مواد قندی و غلات مصرف کند. ...
البته نمی دانم آقای رئیس جمهور این مشاوران آنتیک را از کجا آورده است! یکی دیگر از مشاوران ایشان می فرماید: «الان آمريکا يکی از مشکلاتش نه گرانی مسکن، بلکه ارزانی مسکن است»
از دوست امریکائی ام پرسیدم در جواب چیزهائی گفت که نمی توانم در این جا بنویسم.
با مشاورانی از این دست، من که دیگر به آقای احمدی نژاد به خاطر تئوری های جدیدی که می دهد اصلا انتقاد ندارم. شما مختارید.

0 نظر: