۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

"همسریابی برای جوانان وظیفه حکومت است"

به عنوان کسی که هم چنان اعتقاد دارم بعضی کارهاست که باید به دست دولتی که به آزادی از سوی مردم انتخاب می شود و به همان مردم هم پاسخگوست انجام بگیرد، گاه پیش می آید که از دست بعضی ها می خواهم یقه خودم را جر بدهم. به تصادف رسیدم به این مطلب، عنوانش کافی بود که فشار خون مرا بالا ببرد:« همسریابی برای جوانان، وظیفه حکومت است»
خوب دیگه چی! همسریابی برای میان سالان و پیران چی! اگرکسی درآن آباد شده بیوه شود- یعنی کسی که همسرش فوت کند حالا می خواهد زن بمیرد یا مرد- اینجا چی! آیا دولت وظیفه دارد برای آنها هم جفتی پیدا بکند یا نه؟ فکر می کنم همه مان می دانیم که دراین راستاچه مصائب و مشکلاتی برسرراه زنان وجود دارد. آیا نباید یک اداره ویژه برای آن هم درست بکنیم!
البته این مقوله همسریابی و ازدواج و مشکلات مربوط به آن خود بازتاب مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی و تاریخی دیگری است که مجال وارسیدن شان دراین جا نیست ولی اگراین ادعا را جدی بگیریم بعید نیست که کار حکومت درایران به « قوادی» هم بکشد!

4 نظر:

یک دانشجو گفت...

سلام دکتر جان
این دکتر گلزاری خیلی ببخشید مودبانه بگم خیلی هم شکر می خورد که به فکر همسریابی به بیواه ها و غیر بیوه هاست. به جای این شکر خوردن ها پولی را که به لبنان و دیگر جاها می فرستد برای رفاه مردم سرمایه کند. مگر که اول داخل مسجد؟ یکی از فامیل های ما مرده و زن و بچه هاش موندن زن بیچاره درآمدی نداره و در خانه پدرشوهر پناه گرفته مادرشوهر و پدرشوهرش حمایت می کنند با آن فقر مالی شان .این پدرسوخته ها به جای پیدا کردن شوهر حقوقی مقرر کنند که این زن و بچه هاش سربار پدرشوهر و پدر نشوند.
می بخشی دکتر جان اما آخه آدم کجا داد بکشد بجز کامنت دونی دانایان؟ ها ؟

احمدسیف گفت...

دانشجوی عزیز:با شما موافقم که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. ولی درضمن درکنار کامنت گذاشتن- که باز هم حتما از این کارها بکن- یادت باشدکه راهی غیر از این نداریم که سعی کنیم بیشتر و بهتر بدانیم و آن چه را که یاد گرفته ایم به دیگران هم بیاموزیم.
لطفا باز هم سربزن و اگردوست داشتی کامنت بگذار.
ممنونم از لطف و محبت تو.
ایرج

مازیار صالحی گفت...

سلام
مگر تا الان " کاری" غیر از این داشت؟

Nima گفت...

سلام آقای سیف. ایشون با مدرک دکترا هنوز نفهمیده که اینها کار حکومت نیست؟

اگر این مشکلات در همسریابی هست ریشه در فرهنگ و اقتصاد هست که دولت هر دو با شدت کنترل ودستکاری میکنه.

البته انگیزه ایشون روشنه: بودجه دولتی برای باز کردن مرکز.