۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

مبحث تلخ یارانه ها درایران

دیروز رفته بودم بی بی سی و درباره « هدفمند کردن یارانه ها» کلی حرفهای « دانشمندانه» زده ام. اگرعلاقمند به شنیدن این حرفها و نقد آنها برای راهنمائی من هستید این هم لینک برنامه دربی بی سی:

6 نظر:

ناشناس گفت...

مرسی آقای دکتر سیف. صحبت‌های شما و دو همکارتان شنیدنی بود به خصوص جایی که شما به صراحت بر حرف‌های عوامفریبانه احمدی‌نژاد دست گذاشتید. یکی دیگر از اقتصاددانان ایرانی وبلاگ‌دار که متاسفانه فقط به انگلیسی می‌نویسد، نوشته بود کاری که دولت می‌کند در واقع حذف سوبسید و کنترل بازار به صورت توامان است به منظور کنترل تورم. اشاره شما به بالا رفتن نقدینگی در اثر این سوبسیدهای مستقیم ازین نظر هم جالب بود. گویا ازین به بعد مسئله این است که دولت تا چه زمانی توان سیاسی-امنیتی کنترل بازار را خواهد داشت یا به پرداختن سوبسیدهای نقدی ادامه خواهد داد.

مهتا گفت...

من دیدم .. واقعا اوضاع ما به همان وحشتناکی هست که میشه تصور کرد..دیگه کسی به کسی نان نمیده.. عین اول انقلاب باید بریم تو صف کپسول و نفت .. جنوب کشور که افتضاحی است ...........

شهاب گفت...

آقای دکتر اگر برایتان مقدور است از قبل خبر بدید که چه وقتی در بی بی سی مصاحبه دارید. من به جز یک برنامه، هیچ کدام از مصاحبه های شما را موفق نشده ام که ببینم. وضعیت اینترنت در ایران هم اجازه تماشای آنلاین برنامه رو نمیده.

ناشناس گفت...

سلام دکتر!
خیلی وقت است چیزی نمینویسید
چیزی شده است؟
امیدوارم که سالم و تندرست باشید و مشغول کار
ما منتظریم که شما بنویسید و ما بیاموزیم

fadayebasij گفت...

سلام، یک بار دیگر دولت برای کشورهای عرب پول میفرسته در حالیکه خود ما یه لقمه نون حلال را با هزار بدبختی گیرمون میاد. آقایان فکر میکنند با کمک به کشورهای دیگر اینها با ما همگام میشوند یادشون رفته به بسنیا کمک کردند به آفریقا کمک کردند و هر دو اینها بر علیه ما در سازمان ملل رای دادند.ما باید احمق باشیم که فکر کنیم با کمک به این کشورها اینها همه شیعه میشند. به ما چه ربطیداره لیبی چه خاکی تو سر خودش میریزه. ملت ایران را باید دریابم نه یک سری عرب ملخ خور.

mohammad hossein emamparast گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.