۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

ابله ها:

دوستی از من خواسته است درباره « تفکیک جنسیتی دانشگاهها» نظربدهم. من دراین باره چه نظری می توانم بدهم! یک وقتی هست که طرف مقابل با استفاده از حداقلی از منطق حرف می زند و تو هم می توانی به سهم خودت دربحثی شرکت بکنی تا با تقابل اندیشه ها حقیقتی روشن شود. وقتی ابلهی می آید و مدعی می شود بی حجابی« بیماری» است. یا وقتی ابله دیگری اظهار فضل می کند که «اگر بناست اختلاط آزاد باشد باید روابط جنسی هم مانند دنیای غرب آزاد باشد والا عوارض روحی و روانی در پی خواهد داشت»چه نظری می توان داد؟ یعنی باید از این ابله ها پرسید، قدم بعدی تان کدام است! گیرم که دانشگاهها را تفکیک جنسیتی کردید خیابانها را چه می کنید؟ سینما و تاترچی! آیا این ها هم سراز ضرورت روابط جنسی آزاد در می آورد! این خاک برسر ظاهرا درس خوانده هم هست! و یا ابله اولی که می گوید بی حجابی بیماری است آیا نمی فهمد که درجهان امروز اکثریت مطلق زنان جهان بی حجاب اند. وقتی کسی این همه احمق و این همه بی ادب باشد که بدون این که لحظه ای بیندیشد حرف بزند و به این همه آدم در این دنیای بزرگ بی حرمتی وبی احترامی کند، آدم پرت افتاده ای چون من چه نظری دارد! جزاین که: سعدی جان: کجائی! سنگ را بسته و سگ را رها کرده اند!
این هم به گمان من قدم مسخره ای است که ابلهان برداشته اند چون به واقع نمی دانند با بحرانی که برجامعه حاکم است چه خاکی برسرشان بریزند. نتیجه اش البته تشدید بحرانی است که درجامعه حاکم است و حضرات بی تعارف نمی دانند با آن چه باید بکنند. من درین صفحات همیشه از احمدی نژاد انتقاد کرده ام به خاطر سیاست های اقتصادی اش و حالاانصاف حکم می کند بگویم آقای احمدی نژاد دست شما درد نکند. لطفا جلوی این بلاهت و دیوانگی زشت و پرهزینه را بگیرید.

پی نوشت:
یکی به من ایمیل زد با اندکی ملامت و چیزهای دیگر که چطور به یک نماینده مجلس که فرزند شهید هم هست می گوئی ابله.... گفتم من نه به نمایندگی اش کار دارم و نه به پدرش یا دامادش و چه می دانم جد و آبادش... به عنوان آدمی که 30 سال رفته ام سرکلاس درس دارم این چند کلمه را می نویسم. وقتی پیشنهادش را می خوانم که «من شنیده‏ام در پاکستان معمول بوده است- نمى‏دانم الآن هم معمول هست یا نه- که در کلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏اى از یکدیگر جدا باشد و فقط استادى که پشت تریبون قرار مى‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشکالى دارد؟» می گویم اشکالی ندارد ابله : ولی فرض کن این کار را کردی و یک مدرسی مثل من هم رفت سراین کلاس خنده دار تو. یک لحظه مجسم کنید آیا این پرده ها دائمی است و یا این که دائم بالا و پائین می رود. اگردانشجوی دختری از پسری یک صفحه کاغذ قرض بگیرد تکلیف استاد: بیچاره چه می شود! آیا باید به حراست گزارش کند یا زیر سبیلی که ندارد درکند یا چی! گیرم که پرده را گذاشتید تکلیف صدا چه می شود؟ اگراستاد بیچاره بخواهد یک بجث بین دانشجویان راه بیندازد چه باید بکند! اگرهوا اندکی گرم باشدو استاد بیچاره بخواهد پنجره را باز کند و اگر بازکند و باد بزند و پرده کنار برود که لابد باید کلاس را تعطیل کرد! یا بخش نامه کرد که هیچ کس حق ندارد پنجره را بازکند مگر این که مطمئن شود باد نیست! تازه، وقتی درس تمام شد چه می کنی! یعنی « اختلاط» بعد از کلاس چه می شود؟ یا فقط سرکلاس است که سیم ها اتصالی می کند! خودت می فهمی چه می گوئی!
و جوابم به نویسنده ایمیل: جناب: ابله مگر شاخ و دم دارد! وکیل که چیزی نیست می خواهد وزیرباشد! فرزند شهید به جای خود می خواهد خود شهید باشد! درسال 2011 وقتی کسی با عوام فریبی و سوء استفاده از باورهای عقب مانده ترین بخش جمعیت وازهمه اینها بدتر تظاهر به دین داری، از این پیشنهادهای مسخره می کند، غیر از ابله به چه نام دیگری می شود او را نامید؟

3 نظر:

ورگ گفت...

واژه‌ی ابله در حق این آدم توصیف است نه توهین. هر واژه‌ای معنایی دارد و مصداق دلالت معنایی ابله هم این‌جا کاربرد دارد.
این مثل این است که به یک گربه، بگویی گربه و کسی اعتراض کند که توهین نکن!

mahdi aghababaei گفت...

سلام
ممنون آقای دکتر از یادداشتتون
احمدی نژاد که این طرح رو معلق کرد.
جالب حرف کامران دانشجو،وزیر علوم ایران هست که گفته فرمان رییس جمهور اطاعت میشه ولی نگرانی مراحع هم برطرف میشه!
آقایون مراجع هم دل نگرانی های جالبی دارن!

مازیار صالحی گفت...

سلام
چطوری؟ ایام تقاعد را چگونه می گذرانی؟؟
من باب مطایبه بد نیست نگاهی به تاریخ جوامع اسلامی بیاندازیم. این بطوطه در سفرنامه معروفش می گوید وقتی به جزایر مالدیو رفته و منصب قضا داشته متوجه شده که نه فقط زنان این جزیره سر خود را نمی پوشانند بلکه اکثر آنها" جز لنگی که از ناف تا پائین تنه آنان را می پوشاند جامه ای بر تن ندارند" ( سفر نامه ابن بطوطه- ترجمه دکتر محمد علی موحد- چ 6 ج 2 ص 226).
وقتی صحبت از عظمت دنیای اسلام است از مراکش تا چین مسلمان اند ( اونجوری!! همه اینها مسمانند! )اما خودشان سرگرمی هایی مثل تفکیک جنسیتی را می پسندند!!