۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

انتخابات و اقتصادی که مال خراست!

نمی دانم راست است یا نه ولی نقل شده است که گویا آقای خمینی درزمانی گفت که « اقتصادمال خر است» یا چیزی به این معنا. الان یک ساعتی دراین سایت ها وروزنامه ها گشتم تا ببینم نامزدهای ریز ودرشت ریاست جمهوری درباره « اقتصاد ایران» چه می گویند و یا چه می خواهند بکنند. غیر از آقای حداد عادل که تازگی ها مثل این که کشف کرده می شود به هندهم نفت فروخت ظاهرا برای بقیه « اقتصاد مال خراست». درمنبری که می روند و یا سخن رانی ای که می کننداگربه حریف رسما و علنا بد و بیراه نگونید به یک دیگر متلک می گویند. وعده هم نمی دهند- این خودش خوب است- البته آقای قالیباف نشان داده که تربیت نااهل را چون گردگان بر گنبد است.... یعنی حتی اگر مدتی ژست شهرداری بگیرد ولی همان لات بی سروته ای که بود باقی مانده است.... راستی یادم باشد از دفتر آقای خامنه ای ولی لینک اش را بگیرم وقتی می گوید بعضی از نامزدها وعده هائی می دهند که این غلط ها به آنها نیامده.... من که وعده ای ندیدم. ولی.... دروغ چرا اسکندری که دردولت اول احمدی نژاد وزیر کشاورزی بود و الان طبال آیت الله مصباح شده است وعده داده که اگر نامزد مورد حمایت مصباح- باقری لنکرانی- برنده شود قرار است درایران « شهرک های کشاورزی» درست کنند که مشکل بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی حل شود.... حالا اگر مشکل غذا و روستا حل نشود گور پدر شکم و « گور پدر دهاتی ها» انصاف حکم می کند بگویم که من اگرچه می دانم « شهرک های صنعتی» یعنی چی ولی نمی دانم شهرک کشاورزی دیگر چه صیغه است! اگر کسی می داند لطف کرده راهنمائی ام کند آیا شما از جائی خبر دارید که مثلا گندم و برنج را این طوری- یعنی دراین شهرکها تولید بکنند!

2 نظر:

حسین گفت...

شاید شهرک های کشاورزی مورد توهم! یه چیزی شبیه همون واحد های کشت و صنعت ماساچوستیها در زمان هویدا باشد! استاد جواب کامنت قبلی منو ندادید. چرا توی فیسبوک نیستید. میتونم آدرس ایمیلتونو داشته باشم. من در اقتصاد تخصص ندارم اما کتاب نئولیبرالیسمتون خیلی منو روشن کرد. راستی این نیاک همون نیاک شهرستان آمله؟

ایرج گفت...

حسین عزیز سلام ممنون از کامنت اول این که در فیسبوک هستم و دوم این که این نیاک همان نیاکی است که سرراه تهران به آمل واقع است. وسوم این که آدرس ایمیل من هم این است.
i.seyf@hotmail.co.uk