۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

توافق مخفیانه ترکیه و داعش برسرنفت

منبع:

یک مامورغربی وجود یک حلقه تجاری مخفی بین تروریست های داعش و دولت ترکیه را تائید کرد.
درگزارشی که روی یک شنبه منتشر شد گاردین ازیک مامورارشد غربی- بدون ذکر نام- نقل کرده است که شواهد رابطه مستقیم بین مسئولان دولت ترکیه و اعضای داعش « غیر قابل انکار» است.
«درنتیجه، تجارت نفت بین گروه های جهادی و ترک ها را شاهدی می دانند برای نشان توافق ووحدت بین این دو. البته از واشنگتن و اروپا به این مسئله اعتراض شد- هر دو از این بابت که 900 مایل مرز مشترک ترکیه با سوریه به صورت دروازه ای برای استفاده جهادی ها از همه دنیا درآمده است دلخورند». گاردین 26 ژوئیه 2015
به گفته مقام غربی، اسناد وحدت اعلام نشده را ارتشیان امریکا دریک شبیخون به محل سکونت ابو صیاف درسوریه در ماه مه که درنتیجه آن او کشته شد، به دست آورده اند.
«صدها یواس بی و سند دیگراست که ضبط شد» مقام غربی اعلام کرد.« درحال حاضر این شواهد دارد بررسی مشود ولی وجود رابطه واضح و روشن است و بعید نیست پی آمدهای سیاست گزاری مشخصی در رابطه بین امریکا و آنکارا خواهد داشت.
البته از ترکیه انتقاد شده بود که مرزهایش برای عبور مبارزین برای پیوستن به داعش درسوریه که از مارس 2011 تا کنون درگیر مبارزه با مبارزینی است که ازبیرون از سوریه حمایت می شوند، باز است. هم چنین از ترکیه به خاطر کمک هائی که به تروریست های تکفیری در کشورهای عربی می کند انتقاد شده است. کارگزاران داعش نفت را از شرق سوریه قاچاق می کنند. این نفت سپس سرازبازارهای سیاه در می آوردو به صورت عمده ترین منبع درآمد برای داعش درمی آیدو عمده ترین خریداران هم ترکها هستند. درکناراین گزارش البته خبرداریم که نظامیان ترکیه بمباران اهداف کنترل شده از سوی تکفیری های داعش درسوریه و هم چنین مواضع حزب کارگران کردستان را درشمال عراق را آغاز کرده اند.


0 نظر: