۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

داستان « گِج رمضون»:

به دوران کودکی و نوجوانی بنده آدمی درخیابانهای آمل سرگردان بود که وضع روحی مناسبی نداشت و به همین دلیل به او می گفتند گِج رمضون - یعنی رمضان دیوانه- که از بد روزگار فتق بسیار پیشرفته ای هم داشت. به حدی که بیضه هایش بادکرده بود و مثل دو تا طالبی اندازه متوسط و زیاد اتفاق می افتاد که درتابستان شرجی آمل رمضان را می دیدیم که درگوشه ای نشسته بود و با سنگ به روی بیضه خویش می کوبید و بعد به صدای بلند گریه می کرد « آخ بمنه از درد!» ( آخ از درد مردم!)
حالا نمی دانم چند و چندین سال بعد این آقای احمدی نژاد مرا به یاد این آدم می اندازد. یکی نیست به ایشان بگوید حالا که 8 روز مانده به پایان دوره با عزل 4 وزیر چرا کابینه خودت را از مشروعیت قانونی انداخته ای! بعد تو و دیگر طرفدارانت زمین و زمان را به توطئه پردازی برعلیه این دولت « مهرورز» متهم می کنید! تا وقتی که خودت هستی دیگران چکاره اند که برعلیه دولت فخیمه توطئه کنند!
و اما نکته جالب این که لابد دقت کرده اید که دو تن از این وزیران- وزیر ارشاد و اطلاعات- در وجه عمده از سوی مقام رهبری منصوب می شوند و شاید- می گویم شاید چون از جائی خبری ندارم- احمدی نژاد می خواهد انتقام برکناری مشائی را با برکناری این دووزیر بگیرد...
اگر حدسم درست باشد، نمی دانم چرا من بیشتر یاد گِج رمضون می افتم....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر