۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

هدفمند کردن یارانه ها:

مصاحبه با رادیوی راه کارگر
رادیوی راه کارگر با من درباره هدفمند کردن یارانه ها به صحبت نشست. دوست داشتید می توانید به مصاحبه دراینجا گوش کنید.

7 نظر:

روزنامه نگار آزاد گفت...

سلام. مطالب وبلاگ شما را می خوانم . لینکش را هم به عنوان یکی از وبلاگهای مورد علاقه ام در وبلاگم گذاشتم . زنده باشید

ناشناس گفت...

برای مطلبتان در نامه نیاک نتوانستم کامنت بگذارم. میگذارمش اینجا:
http://niaknameh.blogfa.com/post-19.aspx

در جواب «... هدف میان مدت و درازمدت باید حذف یارانه ها باشد نه تغییر شکل پرداخت آن» و «... چرا باید در شیوه مصرف بنزین درایران تغییری ایجاد کند؟»:

1. فکر میکنم مقدار یارانه ‌های غیر مستقیم از یارانه های مستقیم متناظرشان بیش تر است. (منظورم این اشت که مثلا ۱۵۰ تومان یارانه غیر مستقیم راحذف می کنند ولی به جایش ۰۰ تومان یارانه مستقیم خواهند داد.) پس اینجا حذف یارانه صورت میگیرد با این تفاوت که آن قلمی که یارانه اش حذف می شود به «انتخاب» خود مردم است.
2. با با این حداقل دستمزد و با تورم پیش بینی شده، احتمالا «انتخاب» مردم رفع نیازهای اولیه شان با استفاده از یارانه مستقیم انرژی خواهد بود. یعنی آن ۷۰۰ تومان را نان میخرند ولی به جای تاکسی پیاده روی می کنند. در نتیجه مصرف بنزین «منطقی» می شود.

ناشناس گفت...

جناب سیف من این نقد به شما را در این سایت به قلم حامد قدوسی خواندم. بد نیست شما هم به آن نگاهی بیندازید.

ناشناس گفت...

مطلب مربوطه را می توانید در سایت یک لیوان چای داغ؛ نوشته حامد قدوسی بخوانید

http://chaay.ghoddusi.com/2010/04/post_1131.html

ناشناس گفت...

ناشناس گرامی: با سلام ممنونم از اطلاع دهی خودم هم آن را دیده و خوانده ام. باراولی نیست که ایشان به من محبت می کنند و مطمئنا بارآخرهم نخواهد بود.ایشان خودشان هم متوجه نیستند که شبیه آقای احمدی نژاد « استدلال» می کنند. وقتی مجلس نشین ها با نظر آقای احمدی نژاد موافقت نمی کنند او هم اعلام می کند درکجا اقتصاد خواندید اصلن کی به شما مدرک داده و آقای قدوسی هم که با یک بحث موافق نیست- و این به تمام حق مسلم اوست- او هم ادعا می کند که اینها اصلا « اقتصاد» نیست! و روشن هم نمی شود که بالاخره این « اقتصاد مظلوم» چی هست که انحصار فهمیدنش با آقای قدوسی و همفکران اوست.باز هم از لطف شما متشکرم.

احمدسیف گفت...

من که نفهمیدم چی شد که حالا دیگر « ناشناس» شده ام. با این که همه مختصات را واردکرده بودم ولی این ماشین بی صاحب اسم بنده را ناشناس ثبت کرده است.
ایرج

aliyeh گفت...

سلام طبق گفته‌های آقای مهندس احمد علی‌ هراتی نیک‌ صنایع فولاد، بزودی کارخانه‌های ذوب آهن باید درشون را ببندند زیرا دولت نرخ برق را برای کارخانه‌ها بالا برده است، و ما بهیچ وجه با آهن آلات وارد شده نمیتوانیم رقابت کنیم. ما اگر کوره‌های بهتری داشتیم بهترین آهن دنیا را میتونستیم تولید کنیم. اما متأسفانه همینطور که آقای هراتی نیک‌ گفته ما بخاطر لج کردن دولت با دنیا و تحریم‌های مختلفه، آهن را با هزینهٔ خیلی بالا تولید می‌‌کمنیم. بهترین نفت را داریم ولی‌ نمیتونیم تصفیه کنیم. بهترین سنگ آهن را هم داریم ولی‌ باید از خارج آهن بیاوریم .