۱۳۸۴ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

با شانسی که دارم بروم بلیط لاتاری بخرم!!!

درمطلبی که در زنانه ها به درخواست دوستم مهشید راستی نوشتم، بررسی مختصری از و ضعیت اقتصادی ایران ارایه کردم. به عنوان شاهد مدعا هم به اخبار روزنامه همشهری استناد کرده بودم. چند تن از دوستان که بر آن مطلب من کامنت نوشتند راهنمائی کردند که «ديگر اينكه استناد به همشهري و نه ديگر روزنامه هاي اصلاح طلب همچون شرق؛ فكر نميكني از بن مايه نقدت را آنهم بخاطر كانفليكت آو اينترست ويران كند...؟!»
من در همان جا توضیح دادم که از اخبار این روزنامه استفاده کرده ام و این اخبار با بیش و کم تفاوتی در همه روزنامه ها یک جور است.
آدم وقتی شانس بیاورد، شاهد از غیب می رسد: این تکه را از روزنامه شرق در باره مشکلات اقتصادی ایران بخوانید و بعد با بررسی من مقایسه کنید:
«اقتصاد ايران اكنون با چالش هاى زيادى روبه رو است كه مهمترين آنها عبارت از نرخ بالاى بيكارى به خصوص در بين جوانان، بالا بودن نرخ تورم، افزايش ميزان دخالت دولت در فعاليت هاى اقتصادى، افزايش رو به رشد مصرف انرژى و وابستگى بيش از حد اين كشور به درآمدهاى نفتى است و رئيس جمهور آينده ايران در عرصه اقتصاد با اين چالش هاى عمده روبه رو است. گسترش مفاسد اقتصادى، قاچاق كالا و ارز و پولشويى نيز از جمله معضلات ديگر فراروى اقتصاد ايران است.«
من تازه در آن نقد واره خودم، به بعضی از این حوزه ها اشاره نکرده بودم!!