۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

داستان « گِج رمضون»:

به دوران کودکی و نوجوانی بنده آدمی درخیابانهای آمل سرگردان بود که وضع روحی مناسبی نداشت و به همین دلیل به او می گفتند گِج رمضون - یعنی رمضان دیوانه- که از بد روزگار فتق بسیار پیشرفته ای هم داشت. به حدی که بیضه هایش بادکرده بود و مثل دو تا طالبی اندازه متوسط و زیاد اتفاق می افتاد که درتابستان شرجی آمل رمضان را می دیدیم که درگوشه ای نشسته بود و با سنگ به روی بیضه خویش می کوبید و بعد به صدای بلند گریه می کرد « آخ بمنه از درد!» ( آخ از درد مردم!)
حالا نمی دانم چند و چندین سال بعد این آقای احمدی نژاد مرا به یاد این آدم می اندازد. یکی نیست به ایشان بگوید حالا که 8 روز مانده به پایان دوره با عزل 4 وزیر چرا کابینه خودت را از مشروعیت قانونی انداخته ای! بعد تو و دیگر طرفدارانت زمین و زمان را به توطئه پردازی برعلیه این دولت « مهرورز» متهم می کنید! تا وقتی که خودت هستی دیگران چکاره اند که برعلیه دولت فخیمه توطئه کنند!
و اما نکته جالب این که لابد دقت کرده اید که دو تن از این وزیران- وزیر ارشاد و اطلاعات- در وجه عمده از سوی مقام رهبری منصوب می شوند و شاید- می گویم شاید چون از جائی خبری ندارم- احمدی نژاد می خواهد انتقام برکناری مشائی را با برکناری این دووزیر بگیرد...
اگر حدسم درست باشد، نمی دانم چرا من بیشتر یاد گِج رمضون می افتم....

0 نظر: